Πονοκέφαλος - Αυχενογενής Κεφαλαλγία

Ο πονοκέφαλος αποτελεί πλέον ένα σύνηθες πρόβλημα και είναι ένας από τους κύριους λόγους που οι άνθρωποι ζητούν ιατρική βοήθεια. Η Διεθνής Ένωση Κεφαλαλγίας (IHS) διαχωρίζει τους πονοκεφάλους σε κατηγορίες με βάση τη συμπτωματολογία τους. Σε αυτές τις κατηγορίες αναφέρεται και ο μηχανικός & αυχενογενής πονοκέφαλος…

Ο αυχενογενής πονοκέφαλος συνδέεται άμεσα με το ανώτερο τμήμα του αυχένα. Συγκεκριμένα, οι Α1, Α2 και Α3 σπόνδυλοι είναι υπεύθυνοι για τον αυχενογενή πονοκέφαλο όπου επηρεάζεται το τρίδυμο νεύρο, το οποίο λόγω των αναστομώσεων που δημιουργούνται με τον αυχένα, προκαλεί αναφερόμενο πόνο στο μέτωπο, στο μάτι και στη γνάθο.

Τα συμπτώματα αυτά μπορεί να ακούγονται αρκετά επίπονα και δύσκολα στη διαχείρισή τους, παρόλα αυτά αντιμετωπίζονται καθημερινά από τους καταρτισμένους manual therapists.

Πώς όμως μπορώ να καταλάβω αν είναι αυχενογενής ο πονοκέφαλος μου;

Σύμφωνα με τον I.H.S. (Headache Classification Committee of the International Headache Society) ο πονοκέφαλος ή η ημικρανία είναι αυχενογενούς αιτιολογίας όταν πληρούνται τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Εμφανίζεται 9/1 ή 8/2 στην ίδια μεριά
Ξεκινάει από τη βάση του ινιακού και επεκτείνεται προς τα πάνω έως και το μάτι.
Μειωμένο εύρος κίνησης του αυχένα από την ίδια πλευρά των συμπτωμάτων
Αναπαραγωγή ή ανακούφιση συμπτωμάτων αν ασκηθεί πίεση σε σημείο της αυχενικής μοίρας.
Ναυτία
Φωτοφοβία
Ηχοφοβία
Πόνος με συχνότητα παλμών
Έλλειψη συγκέντρωσης

Αντιμετώπιση

Το Manual Therapy είναι μία εξειδικευμένη θεραπευτική προσέγγιση, της οποίας βασικό χαρακτηριστικό είναι η χρήση των χεριών από το φυσικοθεραπευτή τόσο για την αξιολόγηση των παθήσεων όσο και για τη θεραπεία τους.

Σε περιπτώσεις λοιπόν που ο πονοκέφαλος είναι αυχενογενής, εφαρμόζονται ειδικές τεχνικές κινητοποίησης στους πρώτους 3 δύσκαμπτους σπονδύλους σε συνδυασμό με ασκήσεις κινητικότητας και σταθεροποίησης, ενώ παράλληλα δίνονται στον ασθενή ειδικές κλινικές οδηγίες για το σπίτι.

Συγκεκριμένα, πρέπει να αποφεύγεται η θέση κάμψης του αυχένα (σκύψιμο) π.χ όταν βλέπουμε τηλεόραση ξαπλωμένοι παρατεταμένα με μαξιλάρια και η τηλεόραση είναι χαμηλά, όταν ασχολούμαστε με το κινητό μας σε θέση κάμψης για ώρα, ή όταν δουλεύουμε στον υπολογιστή μας (ρωτήστε τον εξειδικευμένο φυσικοθεραπευτή σας για το ποιες είναι οι εργονομικές θέσεις).

Όσον αφορά τη χρήση των παυσίπονων, η λήψης τους θα πρέπει να γίνεται άμεσα (στο πρώτο δεκάλεπτο της έναρξης του πονοκεφάλου) και η χρόνια λήψης τους παύει να έχει δράση ή προκαλεί πονοκέφαλο.

Επιπλέον, υπάρχουν τροφές που πρέπει να αποφεύγονται όπως το κόκκινο κρασί, η σοκολάτα, το κίτρινο τυρί και ο καφές. Ακόμα, οι αλλαγές στις ώρες ύπνου (λιγότερες ή περισσότερες) συμβάλλουν στην παρουσία του αυχενογενή πονοκεφάλου.

Στη Physiomedica προτρέπουμε τους ασθενείς να επισκέπτονται το φυσικοθεραπευτήριο κατά τη διάρκεια του πονοκεφάλου, έτσι ώστε να αξιολογήσουμε τον πονοκέφαλο και να επιβεβαιώσουμε ότι πρόκειται για αυχενογενή πονοκέφαλο καθώς και για να εξαλείψουμε τον πόνο μέσω της χρήσης τεχνικών manual therapy. Κατόπιν καταρτίζεται εξατομικευμένο πρόγραμμα θεραπειών.

take the first step. we will do the rest.